After ski 1[8]

Det er blitt påskeaften og Petunia har satt temaet for dagens After Ski til Kriminelt god(t)!

Først går tankene til mat.  Det er mange nytelser og fristelser som heller mot det kriminelle når det gjelder kaloriinnhold.  For oss som prøver å leve litt lettere er det mange feller som må unngås.  Da er Grete Roede god å ha.  Har du prøvd noen av disse godbitene?  Jeg har bare prøvd Steinbit med rotgrønnsaker foreløpig, men jeg har meldt meg inn i vektklubben (gratis!) og har tilgang til et vell av kriminelt gode oppskrifter.

after ski 8

Så tar tankene en sving innom bøker.  Den siste boka jeg leste som fortjener merkelappen kriminelt god er Havets katedral av Ildefonso Falcones.  Språklig sett stiller den langt fra i samme klasse som Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón.  Den er jo en diamant.  Jeg lot meg likevel rive med i handlingen, og koste meg med hver side.  Når skal jeg få tatt en tur til Barcelona?

after ski 7

I dag skinner sola.  Det blåser riktignok surt, men jeg har en lun krok å kose meg i.  Jeg har ingen ting jeg må gjøre.  Dagen er til for å spise, lese og ta den som den kommer.  Livet er kriminelt godt å leve!

after ski 6

Linker til dagens After Skiere finner du her.

