ABCrunde2logo_thumb3

Y står for Yr.no.  En hyppig besøkt nettside gjennom januar, februar og nå ut i mars.  Aldri noen sinne jeg har vært så opptatt av været som denne vinteren, tror jeg.  Først var det gleden over den fine, hvite, lysende snøen.  Den varte lenge.  Sammen med den bodde redselen for tunge, våte dråper.

Så kom ønsket om å få slippe måking og gjensnødde veier og tun.  Men gleden lå der fortsatt, innerst og bakerst.

Nå klarer morgenen og dagen å gi lys helt av seg sjøl, så nå har jeg ikke bruk for snølyset lenger.  Det jeg trenger nå, er sol og varme som kan få det til å sukke og surkle og renne og strømme.  Så trenger jeg enda mer sol og en god porsjon regn, for at farger og liv skal få spire og gro enda en vår.

Vinter og snø ønsker jeg velkommen tilbake i slutten av november.

yr

