ABCrunde2logo_thumb3

Det ble plutselig bråstopp i forholdet mellom alfabetet og meg.  Sånn er det når blogglysten forsvinner som dugg for sola.  Jeg prøver meg på tre i slengen i dag og bestemmer at T, U og V står for Temmelig Uvanlig Vinter.

Nå har vi hatt snø på bakken siden før jul.  Og ettersom vi får stadige påfyll så begynner det å anta mengder som er mer vanlig på andre kanter av landet enn her.

temmelig uvanlig vinter 1

Da klokka nærmet seg halv fem i dag tidlig fikk jeg ikke sove mer.  Jeg fant ut at jeg kunne begynne på snømåkejobben som måtte til for å få bilen på veien.

temmelig uvanlig vinter 2

Utpå formiddagen hadde jeg kommet hit.  Det store problemet er å finne ut hvor i all verden en skal gjøre av snøen. 

Selvom snøen er aldri så lett og fin blir det tungt å bære den lange veier.  Heldigvis trådde ungdommen til.  Og med stor snørydder lånt av naboen ble det vei i vellinga, stabling i høyden og til slutt plass til tre biler igjen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det gjenstår å se om jeg klarer å finne på noe lurt til de siste bokstavene i alfabetet.  Stort sett bare kinkige bokstaver igjen…

