advent 53

Da jeg våknet i dag tidlig syntes jeg så tydelig jeg hørte sang og harpe-musikk.  Jeg smøg meg ned trappa så forsiktig jeg kunne, men jeg kan ikke ha vært stille nok for da jeg var nesten nede stilnet sangen og harpeklangen ble erstattet med et hviskende sus.

Jeg kunne ikke se noe uvanlig i stua, og ikke på kjøkkenet heller, så jeg konkluderte med at jeg måtte ha drømt.  Jeg kikket på gradestokken – brrrr, fikk igang kaffetrakteren og hentet meg en kopp i skapet.  Da fikk jeg se de pjuskete restene av noe som lignet veldig på en glorie på kjøkkenbordet.

advent 54

Lettere forfjamset satte jeg kursen mot badet for å slenge noen dråper kaldt vann i øyekrokene.  På veien kastet jeg et blikk ut i gangen.  Og blant høye støvletter og varme sko sto det noe fottøy som, temperatur-, vær- og føreforholdene tatt i betrakting, ikke kan ha vært brukt av menneskebarn.

advent 55

Jeg må ha hatt en engel på besøk i natt. En engel som midt i høysesongen har stelt seg slik at hun er både sko- og glorie-løs.  Du verden.

 

Link til flere adventskalendere:

DESEMBER53344

