advent 19

Jeg elsker ikke snøen, men ser gjerne at snøfnugg daler og legger et hvitt teppe over rusk og rask.  Ihvertfall fra lille julaften og til rett over nyttår.

Helst skal snøen komme ferdig måket, og ikke være til hinder for ferdsel og utfart.  Det skal være akkurat passe mye til at små og store unger kan base, ake, lage snøhuler og snømenn, ha snøballkrig, lage engler og snølykter.

Og når vi har fått nok, skal snøen smelte bort litt etter litt helt av seg sjøl og uten hjelp fra ei eneste regndråpe.

 

Med 10 plussgrader på termometeret er det ikke utsikter til noen snarlig snøidyll her vestpå.  Så da får en ordne seg på annen måte.  Jeg har denne adventskalenderen min som jeg gleder meg til å ta fram år etter år.

advent 20

Her kommen snøen i passe tempo og forsvinner på et blunk, akkurat når jeg vil.

advent 21

 

Link til flere adventskalendere:

DESEMBER5

