Å miste balansen.
Å finne balansen.
Å holde balansen.
Å være i balanse.
Balanse er mitt fokus-ord for dette året.  Det er et stort ord.  Noe å strebe etter og streve for.  Det skal jeg gjøre etter beste evne.  Jeg vil ikke begynne å ramse opp en rekke skal/ skal ikke, for da havner jeg plutselig i  nyttårsforsett-fella. Å ha et fokus-ord er noe annet.  Merete har beskrevet det her og her.

På noen plan har jeg hatt ordet i fokus ei god stund.  I hvor stor grad jeg hittil har lykkes i å være i balanse er forsåvidt ikke vesentlig.  Her er det snakk om en vedvarende prosess som med tiden kan gå over i en tilstand.  Den dagen jeg har oppnådd tilstanden balanse skal jeg si fra.  Da kan dere begynne å kalle meg SuperEA.  Inntil da får jeg fortsette å ramle overende og reise meg igjen.

balanse

Jepp, jeg fyller 52 i dag 😉

***

Merete sitt ord er utholdenhet.
Helle sitt ord er velvære.
Blåbærtua sitt ord er takknemlighet.

Har du et ord?

