Etter å ha møtt et par motbakker ble jeg endelig ferdig med del tre. Jeg er glad for at det ikke skulle sys så mange blokker i denne omgangen. Som så mange ganger før skulle det nemlig vise seg at oppspretteren er god å ha. Hadde 33 av 44 blokker «ferdig» før jeg plutselig ble slått av tanken om at noe skurra.

Joda. Man bretter ut og feilen åpenbarer seg.

25.april 019

Etter fiksen ble det heldigvis bra.

del 3

Så nå ligger her 1300 små trekanter og kvadrater sirlig sammensydd på ulike måter, og deretter sortert i tre forskjellige plastposer, og venter på fler små stoffbiter. Det var Siri som fant disse vitale tallene på Yahoo-gruppa Quiltvillechat: «If you have finished step #1 you have sewn together 600 pcs of fabric If you have finished Step #2, you have sewn together another 568 pcs of fabric that you have cut. If you have finished Step #3, you have sewn together another 132 pcs of fabric for a grand total of 1300!!!! pcs.»

tre deler

Jeg spekulerer svært på hva jeg skal fortsette med av stoff nå. Jeg har ikke akkurat metervis av noen stoff, men her har jeg plukket frem noen av de store bitene som jeg tror kan brukes. Så får vi se.

videre

After some ripping I finally managed to get part 3 done. What a luck that this part only was to make 44 triangles and that I discovered my mistake after «finishing» 33 of them.

I have but together some fabric that I may end up using for the rest of this mystery.

Advertisements