Det går ikke fort med noe ting om dagen.  Jeg putler litt her og diller litt der.  Mangt og mye går på tverke.

jane1

Veska har vært ferdig to-tre uker.  At det går an å gjøre feil etter feil etter feil slik som jeg gjorde her!  Jeg tenkte feil, sydde feil, kutta feil.  Hver gang gøyv jeg løs igjen med godt mot i rentrass.  Til slutt hadde jeg bare siste hanken igjen å sy fast.  "Nå går det veien", tenkte jeg, og sydde gjennom både hank, veske og glidelås.  "Pytt, jeg har god sprettekniv, dette går greit".  Så var det bare det at sprettekniven min var litt for god og jeg spretta HULL I GLIDELÅSEN.

 

jane2

Det er ikke fritt for at det falt et og annet ukvemsord fra mine lepper den dagen.

  

 

For å gjøre historien kort; glidelåsen er reparert med stoff, vlisofix, sytråd og fray-check.  Så får det holde så lenge det holder.  Glidelåsen kan skiftes en gang jeg gidder.  Eller noe sånt.

 

 

 

jane4 Gode lommer har den ihvertfall.

 

 

 

 

 

Og fin pynt på den hersens glidelåsen.jane3

